معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد با وجود نیاز مراکز درمانی به پرستار، سختی کار و نامتناسب بودن نظام پرداخت باعث شده بسیاری از فارغالتحصیلان این رشته تمایلی به استخدام نداشته باشند.
رئیس سازمان نظام پرستاری با هشدار نسبت به ادامه خروج پرستاران از حرفه، علت اصلی این روند را مشکلات معیشتی، پایین بودن دریافتیها و نامناسب بودن شرایط کاری عنوان کرد.
رئیسکل سازمان نظام پرستاری با تأکید بر اینکه حضور پرستارنماها در بیمارستانهای خصوصی قابل تکذیب نیست، گفت که حتی یک مورد استفاده از افراد فاقد صلاحیت پرستاری نیز میتواند جان بیماران را به خطر اندازد.