اینجا یکی از خانههایی است که در جریان جنگ تحمیلی آمریکا و اسرائیل با ایران، در محله دبستان تهران هدف حمله هوایی قرار گرفت. حالا چند روز از آن حمله گذشته و در میان شیشههای شکسته، قاب پنجرههای کندهشده و وسایل پراکنده، داوطلبان هلالاحمر مشغول بیرون کشیدن آن چیزی هستند که از زندگی باقی مانده است؛ وسایل قابل استفاده را تمیز میکنند، بستهبندی میکنند و از خانه بیرون میآورند. همزمان آوارها را جمع میکنند و کنار میزنند تا دوباره بتوان این خانه را بازسازی کرد؛ تا شاید این خانه، دوباره خانه شود.
آمار ویرانی خانهها و تلفات امدادی و خسارات به مناطق غیرنظامی را از شروع جنگ تا صبح ۲۳ اسفند براساس اطلاعیه شماره ۸ جمعیت هلال احمر میتوانید در این تصویر ببینید.
ظهر دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۴، آمریکا و اسرائیل با حمله به مناطق عمومی و تجاری خیابان پیروزی در شرق تهران دست به جنایت جدیدی علیه شهروندان غیرنظامی زدند. در این حمله اماکن ورزشی، فروشگاه، مغازهها،مناطق مسکونی-تجاری و یک ساختمان از مجموعه ستادی اداره برق مورد هدف قرار گرفت و چندین تن از کارمندان و مهندسان به شهادت رسیدند. همچنین ترکشهای حمله هوایی باعث جراحت و شهادت چند نفر از مردم عادی در خیابانهای اطرف شد. خبرگزاری آنا از آثار این تخریب گزارشی تصویری منتشر کرده است.