با تصویب شورای عالی بیمه سلامت و ابلاغ وزیر بهداشت، قراردادهای تمامی سازمانهای بیمهگر با داروخانهها پس از سه سال پیگیری، بر اساس ماده ۳۸ قانون تنظیم مقررات مالی دولت اصلاح شد.
در پی اعلام انجمن داروسازان خراسان رضوی به تسویه حساب فاکتور شرکت های دارویی با چک ۴ ماهه به منظور جبران ناشی از فشار دیرکرد بیمهها، داروخانههای 9 استان به این کمپین پیوستند.
رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بحران نقدینگی داروخانهها، از رئیس جمهوری خواست با یکی از دو پیشنهاد انجمن برای برون رفت از شرایط بحرانی این موسسات موافقت کند.