سازمان حفاظت محیط زیست با هشدار به شبکه حملونقل کشور، حمل غیرقانونی حیاتوحش را جرم دانست و بر برخورد قضایی و مجازاتهای سنگین برای قاچاقچیان تأکید کرد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور ایران در کنوانسیون سایتیس ( CITES COP ۲۰ ) گفت این اجلاس فرصتی برای برداشتن گامهای قوی و اثربخش برای قانونمند کردن بهرهبرداری گونههای گیاهی و جانوری در سطح بینالمللی و مقابله با قاچاق حیات وحش است.